جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۴۳۹
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده و در حوزه سیاست‌ها و مسائل به تبیین برنامه ها می‌پردازد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان در عرصه تبیین رسالت مهمی را بر عهده دارد و بر همین اساس برنامه‌های مختلفی تدوین شده و در طول سال اجرا می‌شود.

وی تکیه بر تحقق زیست بوم فعالیت‌های ساختاریافته فرهنگی را یکی از برنامه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت اقشار تأثیرگذار نظیر رسانه‌ها، بانوان و نوجوانان در این راستا در دستور کار سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل معاونت تبلیغ نوین در سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی توسط این معاونت تولید و اجرا شد که مورد توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت.

تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی

وی ارتقای سطح ساختاری برای بانوان را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: در ساختارهای استانی جایگاه ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته شده است. بوشهر از استان‌های برتر کشور در زمینه برنامه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی بانوان بوده و یک الگو در کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری از تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی برادران و خواهران خبر داد و اضافه کرد: در تبلیغات اسلامی بنایی بر تصدی امور نداریم و مردمی‌سازی در دستور کار است و کنشگری مردمی از اولویت‌های این سازمان است.

وی اجرای کارهای علمی در حوزه تبلیغ دینی را یک موضوع مهم خواند و تاکید کرد: به اذعان فعالان فرهنگی، تحول بزرگی در این حوزه صورت گرفته است که تلاش داریم با ادامه این روند و ارتقای سطح علمی فعالیت‌ها زمینه‌ساز تحقق برنامه‌ها باشیم.

تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی استان بوشهر تاکید کرد: نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالان فرهنگی تدوین شده و در حوزه سیاست‌ها و مسائل به تبیین برنامه می‌پردازد.

وی جهاد تبیین در امیدآفرینی و سبک زندگی و خانواده را از اولویت‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: ریزمسئله‌ها و برنامه‌های عملیاتی در این حوزه تدوین شده و برنامه‌های خوبی در استان اجرا می‌شود.

تحقق شعار نشر خوبی‌ها

حجت‌الاسلام قادری تحقق شعار نشر خوبی‌ها را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: این برنامه در ۶ مرحله اجرا می‌شود که شامل شناخت خوبی‌ها، شناساندن خوبی‌ها، دیدن خوبی‌ها، اعلان خوبی‌ها، دعوت به خوبی‌ها و قدردانی و تکریم خوبی‌ها است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مسجد و محله‌محوری در استان صورت گرفته است افزود: یکی از امامان محله استان بوشهر در مراسم محوری سازمان تبلیغات به عنوان امام محله برتر کشور انتخاب و تجلیل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ۲۰ محله بوشهر که دارای آسیب‌های اجتماعی بودند، روحانی‌هایی برگزیده شدند و مشغول به فعالیت هستند. ۸۰ روحانی نیز در شبکه امامت در حال نقش‌آفرینی هستند.

وی معرفی بوشهر به عنوان پایتخت مقاومت و استکبارستیزی را از دیگر برنامه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: این استان دارای سابقه ۵۰۰ ساله در زمینه مقاومت است که در این زمینه برنامه‌های خوبی را داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر